مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 09:452023-02-27سياسي

صحبت کردن به زبان مادری نشان از اصالت و هویت فرد دارد


رییس دفتر بنیاد ایران شناسی چهارمحال و بختیاری گفت: زمانی که صحبت از زبان مادری به میان می آید، یعنی زبانی که کودک از مادر خود یاد می گیرد و این گویش های محلی نیز متعلق به زبان مادری هستند، - اگر بتوانیم در خانواده های خود با زبان محلی خودمان صحبت کنیم، نشان می دهد که به تاریخ، فرهنگ، هویت و تمدن دیرینه خود وابستگی داریم و به آن علاقه مند هستیم.

عباس قنبری عدیوی در گفت وگو با ایسنا در خصوص اهمیت زبان مادری، حفظ گویش و لهجه و تفاوت های آن، اظهار کرد: لهجه تُن صدای فرد و نوع بیان کلمات است و با شنیدن صدای فرد در حین صحبت متوجه می شویم که اهلیت فرد مربوط به کدام نقطه از استان یا کشور است.

رییس دفتر بنیاد ایران شناسی چهارمحال و بختیاری افزود: زبان یک مهارت ارتباطی محسوب می شود، زبان های زنده به زبان هایی می گوییم که مردم با آن ها صحبت می کنند و می توان گفت زبان عامل پیوند اندیشه ها، برقراری گفت وگو و ارتباط با خود و جامعه است.

وی با بیان اینکه زبان ها متناسب با اقلیم، شرایط جغرافیایی، علمی و فناوری دچار تغییراتی می شوند، خاطرنشان کرد: زمانی که صحبت از زبان فارسی به میان می آید، این زبان شاخه ها و بخش های مختلفی دارد، برای مثال زبان فارسی متناسب با تاریخ، دوره های تاریخی، اقلیم و جغرافیا، زمان حال، گذشته و امروز و همچنین شمال ، جنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صحبت کردن به زبان مادری نشان از اصالت و هویت فرد دارد

صحبت کردن به زبان مادری نشان از اصالت و هویت فرد دارد