مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اسفند 1401 ساعت 07:402023-02-27سياسي

ایران و عراق با تهدیدات مشترکی مواجه هستند


وضعیت منطقه ایجاب می کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تامین کنند زیرا دو کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری عصر امروز در دیدار با وزیر دفاع عراق اظهار داشت: دوکشور ایران و عراق مشترکات فرهنگی، دینی، مذهبی، سیاسی و تاریخی فراوانی مانند همکاری در برگزاری مراسم اربعین حسینی دارند؛ البته ما در زمینه مقابله با تروریسم نیز فعالیت های مشترکی داریم که شهید سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم تاکیدی بر مقابله مشترک ما با تروریسم تکفیری است.

وی افزود: قدرت های بزرگ تصمیم داشتند با ایجاد داعش کشورهای منطقه را به تصرف خود در آورند ولی همکاری دو ملت ایران و عراق و رزمندگان دو ملت توطئه آنها با شکست مواجه شد.

سردار باقری ادامه داد: ایران برای امنیت عراق شهدای فراوانی را تقدیم کرده که در این رابطه شهید سلیمانی در کنار شهید ابومهدی المهندس به نماد وحدت و برادری تبدیل شدند.

وی با اشاره به توسعه روابط دو ملت با استقرار دولت السودانی، ادامه داد: وضعیت منطقه ایجاب می کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تامین کنند زیرا دو کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و عراق با تهدیدات مشترکی مواجه هستند

ایران و عراق با تهدیدات مشترکی مواجه هستند