مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 21:502023-02-26اقتصادي

عرضه دارایی های مازاد شهرداری ها در بورس


استفاده از بستر بورس برای عرضه ها در بخش های مختلف می تواند علاوه بر ایجاد شفافیت در دارایی های شهرداری ها سبب واقعی سازی و تعدیل نرخ ها هم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ،آقای کوروش آسایش گفت: یکی از بزرگترین ارگان های کشور که در سطح شهر ها و استان های مختلف زمین و املاک مازاد فاقد استفاده زیادی دارد شهرداری ها هستند که می شود با بحث مولد سازی، این دارایی ها به چرخه اقتصادی کشور بازگردد.

او در ادامه افزود: استفاده از بستر بورس برای عرضه ها در بخش های مختلف می تواند علاوه بر ایجاد شفافیت در دارایی های شهرداری ها سبب واقعی سازی و تعدیل نرخ ها در مناطق مختلفی که این دارایی ها وجود دارد هم شود و به اصلاح استفاده از بستر بورس و ابزار های آن مزیت های زیادی را برای این ارگان به همراه خواهد داشت.

آسایش می گوید: یکی از موارد پیشنهادی برای بهره گیری از این دارایی ها ایجاد صندوق های املاک و مستغلات است.

ایجاد صندوق املاک و مستغلات در بورس برای املاک شهرداری ها می تواند ضمن تأکید بر شفافیت و مولد سازی به خوبی افراد را در این دارایی ها شریک کند.

او گفت: برآورد میزان املاک و دارایی قابل واگذاری در بورس شهرداری ها بسیار گسترده است، اما بر اساس آمار شهرداری تهران امسال آمادگی عرضه زمین های خود که چیزی حدود 4 هزار میلیارد بوده را داشته است که ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه دارایی های مازاد شهرداری ها در بورس

عرضه دارایی های مازاد شهرداری ها در بورس