مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 17:552023-02-26سياسي

برای ثبت بافت های تاریخی تابع نظرات کارشناسی هستیم


درباره ثبت ملی بافت های تاریخی از جمله شیراز تابع فرایند کارشناسی هستیم و همکاران در حوزه کارشناسی تمام موارد مشابه را بررسی و درباره آن ها تصمیم گیری می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بیستمین گردهمایی سالانه باستان شناسی ایران امروز هفتم اسفند ماه در سالن همایش های موزه ملی ایران برگزار شد.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه، در محوطه شش هزار ساله تل چگاسفلا، زمینه ای گسترده برای جذب گردشگر ایجاد کرده است، تصریح کرد: فصل نخست پروژه بررسی های فراگیر در کرانه ها و جزایر خلیج فارس و دریای مکران که از اهداف اساسی برای شناسایی و خصوصاً معرفی دقیق داشته های ما در کرانه ها و جزایر خلیج فارس و دریای مکران در حال انجام است.

مصیب امیری نیز در این گردهمایی در تشریح مجموع فعالیت های میدانی سال 1400 به بیش از 150 برنامه شامل 46 کاوش نجات بخشی، آموزشی و پژوهش محور، 7 برنامه گمانه زنی های لایه نگاری، 19 برنامه بررسی های باستان شناسی ،27 برنامه گمانه زنی های تعیین عرصه و 6 برنامه سامان دهی، حفاظت و خواناسازی اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار ارائه شده توسط پژوهشکده باستان شناسی، طی سال 1400، فعالیت های میدانی باستان شناسی نظیر آنچه که در یک دهه اخیر معمول بوده، بیشتر به برنامه های نجات بخشی معطوف شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای ثبت بافت های تاریخی تابع نظرات کارشناسی هستیم

برای ثبت بافت های تاریخی تابع نظرات کارشناسی هستیم