مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 17:502023-02-26اقتصادي

تولید سالانه 44 تن عسل در طرقبه شاندیز


رییس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت: شهرستان طرقبه شاندیز رتبه سوم تولید عسل استان را با تولید سالانه 44 تن عسل و بیش از 150 کیلوگرم محصولات جانبی عسل در اختیار دارد.

- علیرضا قدرتی، در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه عسل از فرآورده های خام دامی مشترک است که هم معاونت غذا و داروی معاونت علوم پزشکی و هم شبکه دامپزشکی روی این محصول اعمال نظر دارند، اظهار کرد: شهرستان طرقبه شاندیز در تولید عسل و زنبورداری رتبه سوم را در استان خراسان رضوی دارد.

وی تصریح کرد: حدود 110 زنبورستان در طرقبه شاندیز فعال است که برحسب باغات و کوهپایه های شهرستان در فصول گرم تر کوچ می کنند.

در حال حاضر 8 هزار و 795 کندو در سطح شهرستان اموجود ست.

قدرتی افزود: در شهرستان طرقبه شاندیز از این تعداد کندو سالانه 44 تن عسل، 25 کیلوگرم ژل رویال به همراه 100 کیلوگرم گرده گل و 28 کیلوگرم برموم برداشت می شود.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه فرآوری عسل در طرقبه شاندیز، بیان کرد: این کارخانه توانسته است عسل تولیدی خود را به کشورهای خلیج فارس،کانادا، هند و آلمان صادر کند.

رییس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز، تصریح کرد: با توجه به مراتع قوی و بافت کوهپایه ای که طرقبه شاندیز دارد احداث یک مرکز، جهت استحصال و استخراج زهر زنبور عسل، سطح درآمد زایی بالایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 44 تن عسل در طرقبه شاندیز

تولید سالانه 44 تن عسل در طرقبه شاندیز