مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 17:402023-02-26اقتصادي

ارزیابان شورای جهانی وارد رشت شدند


به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، سه نفر از ارزیابان شورای جهانی به منظور بررسی وضعیت رشت برای دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی وارد رشت شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود ارزیابان شورای جهانی به رشت اظهار کرد: ایتی سینگ، سوماش سینگ و آصف شیخ ارزیابان هندی و ویدا توحدی ارزیابانی هستند که به منظور بررسی وضعیت رشت برای دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی وارد رشت شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

  وی با بیان اینکه بیش از 27 هزار هنرمند صنایع دستی در42 رشته مختلف تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند، گفت: هفت شهر و روستای استان گیلان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع دستی معرفی شده اند.

  به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، رشت با هفت رشته بسیار فعال شامل؛ خراطی، رشتی دوزی، معرق، منبت، البسه محلی، چرم و سفال نامزد دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی شده و قرار است کارشناسان ارزیاب شورای جهانی صنایع دستی طی یک سفر سه روزه به بررسی موضوع یاد شده بپردازند.

    جهانی با بیان اینکه مهرماه امسال نیز نعیمه بن کاری از کشور عمان بعنوان ارزیاب یونسکو در راستای انجام فرآیند ثبت جهانی ماسوله ششم مهرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابان شورای جهانی وارد رشت شدند

ارزیابان شورای جهانی وارد رشت شدند