مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 15:302023-02-26بين الملل

مواضع قابل تامل جیمی کارتر درباره نزاع اسراییل و فلسطین


رییس جمهوری پیشین آمریکا هشدار داده بود که در صورت عدم حل نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، این رژیم راه تبعیض نژادی را در پیش خواهد گرفت.

- رییس جمهوری پیشین آمریکا هشدار داده بود که در صورت عدم حل نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، این رژیم راه تبعیض نژادی را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این خبر که جیمی کارتر 98 ساله، رییس جمهوری پیشین آمریکا آخرین روزهای عمر خود را با خدمات آسایشگاهی در خانه اش سپری می کند، موجب شده در مورد زندگی و حرفه او بیشتر تامل شود.

در همین راستا، نویسنده ایشان ثارور در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست به موضع این رییس جمهوری پیشین آمریکا در مورد شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، پافشاری وی بر لزوم دادن تا حدودی خودمختاری به فلسطینی ها و به هشدارهایش در این مورد پرداخت که بدون یک راه حل مسالمت آمیز برای نزاع فلسطین و اسراییل، رژیم صهیونیستی در مسیر اشتباه قرار گرفته و راه تبعیض نژادی را در پیش خواهد گرفت.

این نویسنده در یادداشت خود می نویسد، ریاست جمهوری کارتر تنها یک دوره دوام آورد، با این حال میراث او بیش از دوره ریاست جمهوری او بود.

معروف ترین تلاش کارتر برای برقراری صلح در سال 1978 در کمپ دیوید آغاز شد و دولت وی در مذاکرات صلح بین اسراییل و مصر در زمان انور سادات، رییس جمهوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواضع قابل تامل جیمی کارتر درباره نزاع اسراییل و فلسطین

مواضع قابل تامل جیمی کارتر درباره نزاع اسراییل و فلسطین