مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 15:252023-02-26سياسي

آغاز مرمت نخستین هتل تاریخی شمال کشور در رشت


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از آغاز عملیات مرمت و احیاء هتل ایران رشت خبر داد و گفت: هتل ایران یکی از مکان های تاریخی رشت است که در سال 1314 با زیربنای 1800 مترمربع احداث شده است.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از آغاز عملیات مرمت و احیاء هتل ایران رشت خبر داد و گفت: هتل ایران یکی از مکان های تاریخی رشت است که در سال 1314 با زیربنای 1800 مترمربع احداث شده است.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه این بنا در ابتدا مسکونی بود و بعد به مهمانپذیری تغییر کاربری داده، ضمن تشریح سوابق تاریخی هتل ایران گفت: هتل ایران به خاطر نوع خاص معماری اش، در خرداد ماه سال 1356 و به شماره 1516 در فهرست آثار تاریخی به ثبت ملی رسید، اما در سال 57 کاربری قبلی خود را از دست داد و به نفع بنیاد مستضعفان تا سال 1377مصادره شد.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به قصد احیا، هتل ایران را از بنیاد مستضعفان خریداری کرد و سال 1386 هتل ایران مرمت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی، عنوان کرد: 60 میلیارد تومان برای مرمت و احیا این بنا توسط بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

جهانی اظهار کرد: واگذاری این مجموعه تاریخی از طریق صندوق حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شده است براساس این طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت نخستین هتل تاریخی شمال کشور در رشت

آغاز مرمت نخستین هتل تاریخی شمال کشور در رشت