مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 15:002023-02-26اقتصادي

حجم آبگیری مخزن سد مجن به 50 درصد تراز نرمال کاهش یافت


مدیر امور منابع شهرستان شاهرود گفت: کاهش نزولات جوی نسبت به میانگین درازمدت در 2 سال آبی گذشته سبب شد حجم آبگیری مخزن سد مجن به 50 درصد تراز نرمال کاهش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسین حسینی، مدیر امور منابع شهرستان شاهرود ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سد تنظیمی و مخزنی مجن یک سد خاکی با هسته رسی است که در فاصله هفت و نیم کیلومتری شهر مجن قرار داشته و از شهر شاهرود نیز 42 کیلومتر فاصله دارد.

وی با بیان اینکه این سد در سال 1397 به بهره برداری رسیده است به برخی از مشخصات ظاهری این سد اشاره کرد و افزود: طول تاج سد مجن 276 متر و عرض تاج آن 8 متر است.

عرض کف سد مجن و ارتفاع آن به ترتیب 160 متر و 38 متر است.

مدیر امور منابع شهرستان شاهرود تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای احداث سد مجن حدود 40 میلیارد تومان بوده و عمدتاً از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

حسینی گفت: حجم آبگیری نرمال سد مجن سه میلیون و 470 هزار مترمکعب بوده و حجم آب قابل تنظیم این سد چهار میلیون و 800 مترمکعب است.

وی با بیان اینکه سد مجن بر روی رودخانه داستان احداث شده است تصریح کرد: سد مجن یک سد خاکی با هسته رسی است که با هدف تنظیم و کنترل آب رودخانه داستان و افزایش راندمان آبیاری در اراضی پایین دست احداث شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم آبگیری مخزن سد مجن به 50 درصد تراز نرمال کاهش یافت

حجم آبگیری مخزن سد مجن به 50 درصد تراز نرمال کاهش یافت