مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 15:002023-02-26سياسي

جهاد تبیین در سیره امام زین العابدین(ع)


یکی از مهم ترین اقداماتی که امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا انجام دادند جهاد تبیین و سخنان بسیار روشنگرانه ای بود که چهره مزوّرانه دشمنان اسلام را برای مردم آشکار کرد.

- ایسنا/قم یک کارشناس مسائل دینی، عنوان کرد: یکی از مهم ترین اقداماتی که امام سجاد(ع) بعد از واقعه کربلا انجام دادند جهاد تبیین و سخنان بسیار روشنگرانه ای بود که چهره مزوّرانه دشمنان اسلام را برای مردم آشکار کرد.

چهارمین امام معصوم حضرت علی بن حسین (ع)، ملقب به زین العابدین و سیدالسجادین، شخصیتی که جد بزرگوارشان حضرت علی بن ابی طالب (ع)، ایشان را بهترین اهل زمین بعد از پدرشان معرفی نموده اند، در پنجم شعبان سال 38 هجری در مدینه منوره چشم به دنیا گشودند.

مادر مکرمه آن حضرت بنا بر قول صحیح و مشهور، شهربانو، دختر آخرین پادشاه سلسله ساسانی یزدگرد سوم بوده اند.

دوران کودکی حضرت، در زمان جد بزرگوارشان حضرت امیرالمؤمنین (ع) و عموی ارجمندشان، امام حسن مجتبی (ع)، گذشت و در زمان نوجوانی تا شهادت پدر بزرگوارشان حضرت امام حسین (ع)، که حدود ده سال به طول انجامید، در خدمت پدر و به همراه حضرت بودند.

حضرت سجاد (ع) در حالی که 24 سال سن داشتند، در واقعه کربلا حاضر بودند ولی به علت بیماری در خیمه بستری بود و همراه با اهل بیت، پس از شهادت پدر به اسیری رفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد تبیین در سیره امام زین العابدین(ع)

جهاد تبیین در سیره امام زین العابدین(ع)