مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 13:502023-02-26سياسي

رویکرد تکنوکراتی ارث ادوار گذشته مدیریت شهری که به شورای ششم رسید


حاکمیت قریب به 30 ساله دانش آموختگان علم و صنعت در حوزه فنی، عمرانی، ترافیک و شهرسازی کرج را می توان نمادی از فن سالاران یا به اصطلاح حکومت تکنیک گرایان یا در اصطلاح امروزی تکنوکرات ها دانست.

- خبرگزاری فارس البرز: با این عینک، تکنوکرات ها حتی به دموکراسی و انتخابات وقعی نمی گذارند و اعتقاد دارند که دموکراسی به حاکمیت احمق ها می انجامد.

این جمله هوارد سگال استاد تاریخ دانشگاه هاروارد است.

اشکال تکنوکرات ها آنجاست که آنها معتقد به پاردایمی شناختی از رویدادها هستند که تلاش می کند، برای رسیدن به مطلوب خود، ارزش های انسانی که منبعث از فرهنگ، دین، هویت و .

می شود را در ظرف سنجش ارزش ریخته و هر کجا که این ارزش های انسانی با ساختارهای ذهنی مطلوب آنان مغایرت داشت، آن را نادیده گرفته و یا از کنار آن به راحتی بگذرند، از این روست که تکنوکرات ها را عموما مصلحت گرایانی می دانند که بر مدار سنجش ارزش خود، ارزش های انسانی را مورد تقبیح و نکوهش قرار می دهند.

از این مقدمه نظری که بگذریم، تفکر حاکم حمید بهبهانی وزیر سابق راه و شهرسازی دولت احمدی نژاد (که توسط مجلس اصولگرایان استیضاح شد)، استاد تمام دانشگاه علم وصنعت بوده و تفکرات مدیریت شهری اش منبعث از مکتب مدیریت شهری مارکس و بر و برگس است، تفکر حاکمیتی مطلق در شهرهای بزرگ کشور از جمله ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد تکنوکراتی ارث ادوار گذشته مدیریت شهری که به شورای ششم رسید

رویکرد تکنوکراتی ارث ادوار گذشته مدیریت شهری که به شورای ششم رسید