مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 13:202023-02-26اقتصادي

حسن همجواری به جای تنش؛ راه حل ازبکستان برای توسعه اقتصادی


کارشناس سیاسی ازبک معتقد است ازبکستان با سیاست حسن همجواری در پی حل اختلافات مرزی با کشورهای همسایه است تا پس از آن پروژه های جدید همکاری های تجاری، - بختیار ایرگاشف  مدیر مرکز ابتکارات تحقیقاتی معنا در تاشکند در گفت وگو با خبرنگار دفاتر منطقه ای خبرگزاری فارس، در مورد مرزهای مورد مناقشه در منطقه آسیای مرکزی بر سیاست حسن همجواری تاکید کرد که ازبکستان در پی تحقق آن است.

وی معتقد است ازبکستان با سیاست حسن همجواری در پی حل اختلافات مرزی با کشورهای همسایه است تا پس از آن پروژه های جدید همکاری های تجاری، اقتصادی، اجتماعی و بشردوستانه را در منطقه آغاز کند.

فارس: ازبکستان اختلافات مرزی با قرقیزستان را حل کرده اما همچنان با تاجیکستان مشکلاتی دارد.

آیا درگیری مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان می تواند به حل سریع مناطق مورد مناقشه بین ازبکستان و تاجیکستان کمک کند؟ ایرگاشف:ازبکستان در چارچوب سیاست خارجی حسن همجواری خود، در حال مذاکره بر سر بخش های مورد مناقشه مرزهای دولتی با همسایه خود تاجیکستان است که این مذاکرات با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت است.

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در سال 2023 بر روی بخش قابل توجهی از مناطق مورد مناقشه توافق شود و روند تحدید حدود و تعیین مرزهای دولتی آغاز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسن همجواری به جای تنش؛ راه حل ازبکستان برای توسعه اقتصادی

حسن همجواری به جای تنش؛ راه حل ازبکستان برای توسعه اقتصادی