مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 12:452023-02-26سياسي

سودای گنج به 6سال حبس برای حفار غیرمجاز دامغانی انجامید


یک متخلف حوزه عتیقه جات و میراث فرهنگی به تحمل سه سال حبس تعزیری به دلیل حفاری غیرمجاز و سه سال حبس تعزیری دیگر برای نگهداری دستگاه فلزیاب محکوم شد تا سودای عتیه جات و گنج به 6سال حبس تعزیری برای این حفار غیرمجاز در دامغان بیانجامد.

- یدالله یحیی پور مسئول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان 7 اسفند ماه 1401 با اعلام این خبر اظهار کرد: این حکم از سوی مراجع قضایی برای سه نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان دامغان صادر شد و متخلفان به 6ماه تا سه سال حبس تعزیری و ضبط آلات و ادوات حفاری محکوم شدند.

وی تصریح کرد: با بررسی یک پرونده حفاری غیرمجاز در دامغان، مجازات حبس برای متخلفان و حفاران غیرمجاز صادر شد.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: دادگاه یکی از متهمان را به تحمل سه سال حبس تعزیری به دلیل حفاری غیرمجاز و سه سال حبس تعزیری دیگر برای نگهداری دستگاه فلزیاب محکوم کرده است و سایر متهمان نیز به 6ماه حبس محکوم شده اند.

یحیی پور گفت: بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودای گنج به 6سال حبس برای حفار غیرمجاز دامغانی انجامید

سودای گنج به 6سال حبس برای حفار غیرمجاز دامغانی انجامید