مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 11:452023-02-26سياسي

رساله حقوق امام سجاد(ع) برای تمام دوران ها قابلیت اجرا دارد


رییس شورای هیئت های مذهبی کشور گفت: امام سجاد(ع) قرن ها پیش بسیاری از مصادیق حقوق بشر و حقوق شهروندی را در رساله حقوق خود مورد توجه قرار داده است.

- رساله حقوق امام سجاد(ع) برای تمام دوران ها قابلیت اجرا دارد ایسنا/لرستان رییس شورای هیئت های مذهبی کشور گفت: امام سجاد(ع) قرن ها پیش بسیاری از مصادیق حقوق بشر و حقوق شهروندی را در رساله حقوق خود مورد توجه قرار داده است.

حجت الاسلام روح الدین دریکوند در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه انسان به عنوان کامل ترین مخلوق خداوند از حقوق و امتیازات متعدد برخوردار است اظهار کرد: این امتیازات به سبب انسان بودن در یک اجتماع و روابط خود با جامعه ایجاد می شود و از آن تحت عنوان حقوق بشر یا شهروندی یاد می شود.

وی با بیان اینکه هر چند پیشرفت های اجتماعی و مدنی اثرات فراوانی بر مبانی حقوق بشر و حقوق شهروندی گذاشته است اما با نگاهی به صحیفه سجادیه می توان به این نکته رسید که امام سجاد(ع) بسیاری از جنبه های حقوق بشر را از قرن ها قبل مورد توجه قرار داده است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک جامعه ایمانی مطلوب از دیدگاه اسلام افراد هم دارای حق هستند و هم در راستای حقوق دیگران تکالیفی بر عهده دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رساله حقوق امام سجاد(ع) برای تمام دوران ها قابلیت اجرا دارد

رساله حقوق امام سجاد(ع) برای تمام دوران ها قابلیت اجرا دارد