مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 08:252023-02-26سياسي

نگاهی به زندگی شهیدی که بنیانگذار حرکتهای جهادی مناطق روستایی است


شاید بتوان شهید عباسعلی خمری را به دلیل توجهش به نیازها و کمبودهای فرهنگی مناطق روستایی و محروم استان بنیانگذار حرکت های جهادی در این منطقه به شمار آورد.

- قرار گرفته به معرفی و بررسی این کتاب پرداخته است.

مشروح این یادداشت در ادامه می آید؛ بچه های نسل های قبل زودتر بزرگ می شدند، این را میانسال ها و پا به سن گذاشته ها می گویند.

شاید شرایط زندگی و سپردن مسئولیت از همان سنین کم و دلایل دیگر باعث می شد که نوجوان های قدیم خیلی زود با دنیای کودکی و بی خیالی و بی مسئولیتی اش خداحافظی کنند.

تغییرات و اتفاقات مهم و سرنوشت سازی مانند انقلاب و جنگ را هم می توان از دیگر دلایلی به شمار آورد که یک نسل یا نسل هایی را به بلوغ فکری، اعتقادی و اجتماعی سریع تر می رساند.

شاید برای یک جوان و نوجوان امروزی باورش سخت باشد که پسری می تواند در هجده سالگی ازدواج کند و در پنج سال زندگی مشترک، هم به خانواده و فرزندانش برسد، هم به وظایف اجتماعی و دینی اش؛ هم به جنگ برود و فرمانده یک گروهان بشود و هم در بیست و سه سالگی انگار که مأموریتش به پایان رسیده، شهید شود.

بلندبالا روایت زندگی سردار شهید عباسعلی خمری ده سوخته است که در طول عمر کوتاهش، راه صدساله را یک شبه پیمود و به همه نشان داد کیفیت زندگی به مراتب از کمیت آن مهمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به زندگی شهیدی که بنیانگذار حرکتهای جهادی مناطق روستایی است

نگاهی به زندگی شهیدی که بنیانگذار حرکتهای جهادی مناطق روستایی است