مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 08:052023-02-26اقتصادي

تا دیر نشده از مسیر دارویاری خارج شویم/ پیش بینی قیمت دارو


رییس هیئت مدیره سندیکای تولید کنندگان مواد دارویی، در واکنش به میزان افزایش قیمت دارو در سال آینده و چالش های اجرای طرح دارویاری، توضیحاتی ارائه داد.

- فرامرز اختراعی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، در واکنش به پیش بینی افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت دارو در سال 1402 که از سوی رییس سازمان غذا و دارو مطرح شده است، گفت: پیش بینی از میزان افزایش قیمت دارو در سال آینده خیلی سخت است.

وی با اشاره به عدم ثبات در سیاست های ارزی کشور، افزود: عدم ثبات در سیاست های ارزی، بر نظام دارویی کشور اثرگذار است و از همین رو؛ نمی توان از همین حالا گفت که دارو برای مردم گران نمی شود.

اختراعی به بودجه 69 هزار میلیاردی یارانه دارو در سال آینده اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار برای یارانه دارو در سال آینده با تفاوت حاصل از نرخ ارز، سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: با چنین اوضاع و احوالی که برای دارو پیش بینی شده است، دارو گران خواهد شد.

اختراعی افزود: وقتی عنوان می کنند که دارو در سال آینده بین 10 تا 20 درصد افزایش قیمت خواهد داشت، باید پرسید که آیا تورم در حد 10 تا 20 درصد است.

وی با اشاره به قیمت گذاری دارو در کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو، گفت: ممکن است در کمیسیون بر افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت دارو تصمیم گیری کنند، اما چقدر می توانند در برابر فشارها مقاومت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا دیر نشده از مسیر دارویاری خارج شویم/ پیش بینی قیمت دارو

تا دیر نشده از مسیر دارویاری خارج شویم/ پیش بینی قیمت دارو