مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 01:302023-02-25اجتماعي

دلیل آسیب دیدگی بالای ساختمان های نوساز در زلزله ترکیه چه بود؟


یک کارشناس ارشد مدیریت بحران کیفیت مصالح، طراحی مفهومی و عدم رعایت ضوابط و آیین نامه ها را از مهم ترین دلایل تخریب سازه ها در زلزله ترکیه برشمرد.

- یک کارشناس ارشد مدیریت بحران کیفیت مصالح، طراحی مفهومی و عدم رعایت ضوابط و آیین نامه ها را از مهم ترین دلایل تخریب سازه ها در زلزله ترکیه برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی جعفری در نشست درس آموخته های مدیریت بحران پس از زلزله ترکیه که از سوی پژوهشکده سوانح طبیعی و کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی برگزار شد، به گزارشی از بازدید خود و تجربیاتش از زلزله اخیر در کشور ترکیه پرداخت و گفت: پس از وقوع زلزله در ترکیه در سفری پژوهشی که به مناطق زلزله زده داشتم، از مناطق زلزله زده در استان های قهرمان ماراش، غازی آنتپ و هاتای ترکیه بازدید کرده و آن را با توجه به ساختار تکتونیک اصلی منطقه ترکیه و گسل های فعال آن مورد مطالعه قرار دادم.

وی که در این سفر از عملکرد ساختمان های مسکونی، صنعتی، تاریخی و فرهنگی، دولتی و مراکز تجاری، بیمارستان و مراکز آموزشی و همچنین عملکرد سیستم های حمل ونقل، پل ها و خطوط انتقالی مناطق زلزله زده بازدید کرده بود، ارزیابی اولیه جنبه های ژئوتکنیکی زمین لرزه های ترکیه را شامل روانگرایی خاک، گسترش جانبی و تغییرشکل های زمین، ظرفیت باربری خاک و عملکرد فونداسیون و شکستگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل آسیب دیدگی بالای ساختمان های نوساز در زلزله ترکیه چه بود؟

دلیل آسیب دیدگی بالای ساختمان های نوساز در زلزله ترکیه چه بود؟