مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 20:402023-02-25سياسي

نسخه های خطی حکیم نظامی گنجوی رونمایی می شود


رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: نسخه های خطی مربوط به پنج گنج نظامی گنجوی به زودی در کتابخانه آیت الله مرعشی قم رونمایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود شالویی شامگاه شنبه در همایش بزرگداشت حکیم نظامی در شهرستان نور اظهار کرد: در میان شاعران و ادیبان برجسته ما فراوان نیستند آنهایی که در عین فرزانگی به حکیم بودن هم اجتهاد داشته باشند مگر عده قلیلی چون سنایی غزنوی، ابوالقاسم فردوسی و نظامی که به آنان صفت حکیم داده شد.

وی افزود: با وجود اشعار و سروده های مشهور حکیم نظامی و نامگذاری بسیاری از مدارس و مراکز و معابر بزرگ به نام ایشان، شخصیت خیلی شناخته شده ای ندارند که خوشبختانه ستادهای بسیاری به منظور شناساندن شخصیت این حکیم در داخل و بیشتر در خارج از کشور شروع به کار کرده اندو همچنین در بیش از 40 نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بیش از 70 سفارتخانه در خارج از کشور برنامه های مشابهی در حال سیاستگذاری و اجرا است.

شالویی خاطرنشان کرد: نسخه های خطی مربوط به پنج گنج نظامی در بسیاری از موزه ها همچون موزه ملک، موزه آستان قدس رضوی، موزه مدرسه عالی شهید مطهری (سپه سالار) وجود دارد و در روزهای آینده نیز از نسخ خطی این حکیم درکتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم رونمایی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه های خطی حکیم نظامی گنجوی رونمایی می شود

نسخه های خطی حکیم نظامی گنجوی رونمایی می شود