مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 17:552023-02-25سياسي

همایش بین المللی «در جستجوی خانه دوم» فردا برگزار می شود


همایش بین المللی «در جستجوی خانه دوم» به مناسبت سالگرد مهاجرت لهستانی ها به ایران در جنگ جهانی دوم فردا یکشنبه هفتم اسفند در باغ موزه نگارستان برگزار می شود.

- همایش بین المللی در جستجوی خانه دوم به مناسبت سالگرد مهاجرت لهستانی ها به ایران در جنگ جهانی دوم فردا یکشنبه هفتم اسفند در باغ موزه نگارستان برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، همایش بین المللی در جستجوی خانه دوم به مناسبت سالگرد مهاجرت لهستانی ها به ایران در جنگ جهانی دوم فردا یکشنبه هفتم اسفند برگزار می شود.

امسال مصادف با هشتادمین سالگرد ورود مهاجران و پناهجویان لهستانی به ایران در خلال جنگ جهانی دوم است.

در این ماجرا بیش از یکصد هزار نفر لهستانی که اغلب آنها زنان و کودکان بی پناه بودند، از طریق مرز روسیه (بندر انزلی) وارد ایران شدند.

به سبب شرایط سختی که این گروه بزرگ در ماه های منتهی به مهاجرات به ایران سپری کرده بودند، مهاجرت به ایران اتفاقی خوب و وضعیتی نو برای آنها بود به نحوی که بسیاری از این افراد در خاطرات و گفتگوهایی که بعدها انجام دادند از این مهاجرت به عنوان ورود به بهشت یاد کرده اند.

ورود لهستانی ها به ایران، پیرو جنگ دوم جهانی روی داد که با وجود بی طرفی ایران، مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی برای ایران به همراه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش بین المللی «در جستجوی خانه دوم» فردا برگزار می شود

همایش بین المللی «در جستجوی خانه دوم» فردا برگزار می شود