مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 17:302023-02-25پزشكي

مرجعیت علمی نیازمند مراکز تحقیقاتی پویا و متمرکز است


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرجعیت علمی نیازمند مراکز تحقیقاتی پویا و متمرکز است و فعالیت های این مراکز باید در راستای اولویت های کلان کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دکتر یونس پناهی در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد اظهار کرد: هم اکنون بیش از 800 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور به پژوهش و تحقیق مشغول هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از ملزومات مرجعیت علمی داشتن ساختار، سیاست گذاری، بهره برداری از سطوح راهبردی، ارتباطات علمی، شاخص های پاسخگویی، محتوا و فرایند است و رسیدن به مرجعیت علمی مستلزم استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی تمامی نخبگان ایرانی و غیرایرانی است.

وی گفت: 30 درصد تولید علم کشور با کمک ارتباطات علمی بوده در حالی که این عدد در کشورهای دیگر منطقه تا 70 درصد بوده است از این رو ما باید بتوانیم با ارتباط گیری بیش از پیش این عدد را افزایش دهیم و در کنار آن از تمامی دانشگاه ها و دانشکده ها می خواهیم که یک طرح ملی شاخص در حوزه پژوهش ارائه کنند.

پناهی افزود: ما باید در دیپلماسی علمی اقداماتی را صورت دهیم که منافع آن برای کشور دیده شود و در این خصوص بر استفاده از ظرفیت نخبگان ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرجعیت علمی نیازمند مراکز تحقیقاتی پویا و متمرکز است

مرجعیت علمی نیازمند مراکز تحقیقاتی پویا و متمرکز است