مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 15:152023-02-25سياسي

اما و اگرهای فعالیت موسسات حقوقی؛ قانونی یا غیر قانونی؟


رییس کانون وکلای دادگستری استان قم گفت: بر اساس قانون فعالیت موسسات حقوقی غیرقانونی است؛ زیرا فقط اشخاص حقیقی می توانند وکالت کنند و موسسات نمی توانند وکالت کنند.

- اما و اگرهای فعالیت موسسات حقوقی؛ قانونی یا غیر قانونی؟ ایسنا/قم رییس کانون وکلای دادگستری استان قم گفت: بر اساس قانون فعالیت موسسات حقوقی غیرقانونی است؛ زیرا فقط اشخاص حقیقی می توانند وکالت کنند و موسسات نمی توانند وکالت کنند.

موسسات حقوقی فقط واسطه بین اشخاص و وکیل هستند که باز هم این امر غیرقانونی است؛ زیرا وکیل باید به صورت مستقیم انتخاب شود و واسطه بودن در امر وکالت غیر قانونی است.

ابراهیم جلالیان، رییس کانون وکلای دادگستری استان قم در نشست خبری کانون وکلای دادگستری قم که ششم اسفندماه در سالن جلسات کانون وکلای دادگستری قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز استقلال کانون وکلا عنوان کرد: وکالت دادگستری در ایران بیش از یک قرن قدمت دارد.

وی ادامه داد: در سال های ابتدایی به صورت پراکنده در قوانین به آن پرداخته شده بود و افرادی که کمی در امر قضا اطلاعات داشتند امر وکالت در محاکم را انجام می دادند؛ اما در سال های بعد، تخصصی شدن این امر ضرورت پیدا کرد و وزارت دادگستری در سال 1309 کانون وکلای دادگستری را تاسیس کرد و در سال 1315 به صورت رسمی کانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای فعالیت موسسات حقوقی؛ قانونی یا غیر قانونی؟

اما و اگرهای فعالیت موسسات حقوقی؛ قانونی یا غیر قانونی؟