مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 13:252023-02-25اقتصادي

کشور نیازمند سرمایه گذاری های خطرپذیر خصوصی است


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: شرکت های خصوصی موفق همچون فولاد مبارکه برای اینکه بتوانند در بازار باقی بمانند باید سرمایه گذاری های خطر پذیر داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله دهقانی فیروزآبادی ظهر شنبه در جشنواره و نمایشگاه ملی مسیر آینده اظهار داشت: وقتی از اقتصاد دانش بنیان صحبت می شود، اقتصادی است که دیگر زمین، ساتختمان، آهن و دستگاه و پول تو جیب کار نمی کند بلکه تنها با مغز و علم کار می کند.

وی با بیان اینکه مجموعه دانش بنیان تبدیل علم و فناوری به نوآوری است و یک زنجیره ارزش چند میلیارد دلاری را فراهم می سازد، ادامه داد: شاید بالغ بر 100و 200 شرکت دانش بنیان با ارزوی های بلند است که یک تولید کننده بزرگ باشد اما این امکانپذیر نیست چون ایران کشوری نیست که شرکت های خصوصی کوچک توان سرمایه گذاری خطرپذیر را داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توضیح داد :15 درصد اقتصاد کشور در دست بخش خصوصی است و از این منظر سرمایه گذاری خطر پذیر خصوصی در کشور بی معنا است و از سوی دیگر دولت در وضعیت موجود چنین امکانی ندارد و باید تنها بخش های خصوصی موفق به این حوزه وارد شوند تا بتوانند در بازار آینده بمانند و ارزش های واقعی جدید خلق کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور نیازمند سرمایه گذاری های خطرپذیر خصوصی است

کشور نیازمند سرمایه گذاری های خطرپذیر خصوصی است