مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 13:012023-02-25اقتصادي

نگرانی 170 هزار شالیکار گیلانی درباره بی آبی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده: گیلان یکی از استان های کشاورزی در شمال ایران است که سهم قابل توجهی از مردم فعال در زراعت و کشت شالی هستند.

شرایط جغرافیایی و نقش مهم میزان بارش ها و آب در پشت سد سفیدرود تأمین و توزیع بهینه آب در پهنه شالیزاری استان یکی از مهم ترین و اولی ترین سیاست و راهبرد شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان است که این دستگاه حاکمیتی طی سال های ماضی تلاش های زیادی در جهت تحقق راهبردهای این مهم انجام داده است.

گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که بنابر اعلام شرکت آب منطقه ای استان، 171 هزار هکتار آن تحت شبکه آبیاری و زهکشی سفیدرود است.

این آمار نشان می دهد اغلب کشاورزان گیلانی همه ساله باید نگاهشان بعد خدا به بارش های باران و آورد آب به این سد راهبردی باشد.

شخم زمستانی 20 درصدی در گیلان صالح محمدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شخم زمستانه بیش از 20 درصد اراضی شالی کاری در استان خبر داده و این به معنای این است که سال زراعی شالی کاران گیلانی تقریباً شروع شده و لازم است وضعیت منابع آب به ویژه منابع آب سد سفیدرود موردبررسی و تحلیل، و در صورت لزوم اقدامات ضروری جهت تأمین بهینه آب زراعی شالیزارها محسوس و ملموس در دستور کار قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی 170 هزار شالیکار گیلانی درباره بی آبی

نگرانی 170 هزار شالیکار گیلانی درباره بی آبی