مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 12:502023-02-25اقتصادي

کاهش 20 میلیون لیتری مصرف بنزین تنها با یک تصمیم


با توسعه صنعت سی ان جی می توان میزان مصرف بنزین را روزانه تا 20 میلیون لیتر کاهش داد، اما متاسفانه تصمیم جدی در این راستا صورت نمی گیرد.

- رییس انجمن صنفی سی ان جی گفت: با توسعه صنعت سی ان جی می توان میزان مصرف بنزین را روزانه تا 20 میلیون لیتر کاهش داد، اما متاسفانه تصمیم جدی در این راستا صورت نمی گیرد.

محسن جوهری در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه تا کنون هیچ تقاضایی از صنعت سی ان جی برای کمک به بهینه سازی مصرف بنزین نشده است، تصریح کرد: این در حالی است که صنعت سی ان جی می تواند در کاهش مصرف بنزین کمک شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر دولت تقاضای توسعه صنعت سی ان جی را داشته باشد در کوتاه مدت می توان این امر را محقق کرد، اما باید توجه داشت که مشکل اصلی کمبود خودروهای دوگانه سوز است، اظهار کرد: اگر بتوان تعداد خودروهای دوگانه سوز را افزایش داد و از طرفی دیگر با ایجاد ساز و کاری تقاضا در این عرصه را افزایش دهیم، بی شک جایگزینی اتفاق می افتد.

به گفته رییس انجمن صنفی سی ان جی خودروهای دوگانه سوز درصورتی که افراد به جایگاه سی ان جی دسترسی داشته باشند بیشتر تمایل به استفاده از سی ان جی دارند، در برخی کلان شهرها تعداد جایگاه ها کم و نیاز به احداث جایگاه جدید است اما در بسیاری از شهرستان ها بین 50 تا 70 درصد ظرفیت جایگاه ها خالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 میلیون لیتری مصرف بنزین تنها با یک تصمیم

کاهش 20 میلیون لیتری مصرف بنزین تنها با یک تصمیم