مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 12:212023-02-25سياسي

برگزاری کارگاه حمایت از اطفال توسط دادگستری یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری یزد، غلامعلی دهشیری از راه اندازی کارگاه نظام حمایت ملی ویژه اطفال و نوجوانان در استان یزد خبر داد و گفت: در قوانین ایران، منابع فقهی و روایی و آیات قران به صراحت و یا اشارت، به حقوق کودک با عناوینی همچون حق الولد، حق الصغیر، به امر تعلیم و تربیت، چشم پوشی از خطا های کودک و مهربانی و مدارای با کودک توجه شده است.

وی افزود: در همین راستا دفتر حمایت از کودکان و نوجوانان در دادگستری یزد تشکیل شده و وظیفه دارد ضمن تجمیع ظرفیت ها و نظارت بر همه دستگاه های متولی حامی کودکان و مطالبه گری، حمایت از کودکان را در دستور کار قرار دهد.

رییس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: کودکان و نوجوانان دارای حقوق یکسان با سایر افراد بزرگ سال جامعه هستند و این حقوق دائمی بوده و برخی حقوق آنان همچون حضانت و نگهداری، حق تغذیه مناسب و حقوق و تکالیف کیفری، موقت است.

وی اضافه کرد: 32 نفر از قضات دادگستری، 30 نفر از کارمندان اداری دستگاه های دولتی، نهاد های مردمی و 22 نفر از وکلا در این کارگاه شرکت کرده تا در زمینه حقوق کودک و نوجوان ضمن آموزش و ارتقای دانش به افزایش و ضمن تبادل تجربیات در راستای تعامل در اجرای بهینه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، هماهنگی لازم و احساس مسئولیت و خلاقیت بیشتری صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کارگاه حمایت از اطفال توسط دادگستری یزد

برگزاری کارگاه حمایت از اطفال توسط دادگستری یزد