مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 12:152023-02-25اقتصادي

خودکفایی در تولید لارو سی باس به همت جهاد دانشگاهی بوشهر


مدیر تولید غذای زنده بخش آبزیان جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: این نهاد علمی و انقلابی زمینه خود کفایی تولید لارو سی باس آسیایی را با هدف تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی 20-40 گرمی بزودی با تکمیل زیرساخت ها فراهم خواهد کرد.

- خودکفایی در تولید لارو "سی باس" به همت جهاد دانشگاهی بوشهر ایسنا/بوشهر مدیر تولید غذای زنده بخش آبزیان جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: این نهاد علمی و انقلابی زمینه خود کفایی تولید لارو سی باس آسیایی را با هدف تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی 20-40 گرمی بزودی با تکمیل زیرساخت ها فراهم خواهد کرد.

محبوبه حسن زاده شنبه 6 اسفند با اشاره به موفقیت جهاددانشگاهی استان بوشهر در تولید فناوری بچه ماهی اظهار کرد: ماهی سی باس آسیایی (Asian seabass) با نام علمی Lates calcarifer از گونه های مهم ماهی پرورشی است که قابلیت سازگاری با هر دو محیط آب شور و شیرین را دارد.

این ماهی به دلیل رشد سریع، تکثیر آسان، تحمل شوری بالا و توانایی در پذیرش غذای فرموله یکی از بهترین انواع ماهی پرورشی محسوب می شود و در مدت 5 ماه به 500 تا 600 گرم می رسد.

این ماهی هم در استخرهای خاکی و هم در قفس های دریایی قابل پرورش است.

وی اضافه کرد: از آنجا که تامین بچه ماهی سی باس آسیایی در سال های اخیر از کشورهای استرالیا و تایلند صورت می پذیرفت، جهاد دانشگاهی استان بوشهر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی در تولید لارو سی باس به همت جهاد دانشگاهی بوشهر

خودکفایی در تولید لارو سی باس به همت جهاد دانشگاهی بوشهر