مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 11:262023-02-25بين الملل

زلنسکی برای رایزنی درباره طرح صلح چین به پکن سفر می کند


کی یف به شکلی محتاطانه به طرح صلح پیشنهادی چین روی خوش نشان داده و اعلام کرده است که آماده بررسی بخش هایی از این طرح است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین برای سفر به چین و دیدار با شی جین پینگ، شریک و متحد نزدیک ولادیمیر پوتین اعلام آمادگی کرد.

آقای زلنسکی در حالی قرار است با همتای چینی خود ملاقات کند که پکن روز جمعه از یک طرح پیشنهادی 12 ماده ای برای حل و فصل مناقشه جاری در اوکراین رونمایی کرد.

در این سند که همزمان با سالگرد تهاجم نظامی روسیه به اوکرین از سوی وزارت خارجه چین منتشر شد از دو طرف مناقشه خواسته شده است که ضمن توقف درگیری ها و پرهیز از هرگونه توسل به استفاده از سلاح هسته ای، مذاکرات صلح را از سر گیرند.

چین همچنین از هر دو کشور می خواهد قوانین بین المللی بشردوستانه را رعایت کنند و از حمله به غیرنظامیان یا ساختمان های غیرنظامی بپرهیزند.

این طرح پیشنهادی به رغم آنکه به دلیل محکوم نکردن تهاجم نظامی روسیه و در برنداشتن خواست اصلی کی یف مبنی بر خروج کلیه نیروهای اشغالگر از خاک اوکراین با انتقادهایی از سوی ناتو، اتحادیه اروپا و ایالات متحده همراه شد اما در مجموع از سوی سازمان ملل متحد مورد استقبال قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلنسکی برای رایزنی درباره طرح صلح چین به پکن سفر می کند

زلنسکی برای رایزنی درباره طرح صلح چین به پکن سفر می کند