مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 11:202023-02-25سياسي

چگونه می توان پیگیر استرداد پرویز ثابتی شد؟


با توجه به قواعد حقوق بین الملل، شکنجه ممنوع است و عاملین و آمرین به این اقدام هم در محاکم داخلی ایران و هم مطابق نظام حقوق بین الملل قابل مجازات و پیگرد قانونی هستند.

- مهدی مقدسی عضو هیات علمی دانشگاه در گفت و با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت حقوقی و پیگرد قانونی اقدامات مجرمانه اعضای ساواک در قبال زندانیان گفت: پرویز ثابتی را می توان مرد شماره 2 ساواک و شاید مرد همه کاره این دستگاه امنیتی دانست.

فلیکس آقایان نماینده ارامنه در مجلس شورای ملی در مصاحبه با پروژه تاریخ شفاهی هاروارد می گوید: ثابتی معاون سازمان امنیت و نصیری هم در حقیقت یک figurehead (رییس پوشالی) بود و کارها دست ثابتی بود.

وی افزود: در گزارش سازمان عفو بین الملل که در شماره 26 نوامبر 1976 روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، نوشته شده که بین 25 تا 100 هزار نفر به خاطر دلایل سیاسی در ایران زندانی شده اند و همچنین ساواک(پلیس مخفی ایران) به هنگام بازجویی آنان را زیر شکنجه مداوم قرار می داد.

عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: در گزارش سازمان عفو بین المللی نوشته شده بود از آغاز سال 1972 تا زمان  انتشار گزارش (1976) دادگاه های نظامی ایران 300 زندانی سیاسی را به مرگ محکوم ساخته اند؛ در 6 ماه اول سال 1976 دولت ایران اعدام 22 زندانی سیاسی را اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان پیگیر استرداد پرویز ثابتی شد؟

چگونه می توان پیگیر استرداد پرویز ثابتی شد؟