مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 11:152023-02-25بين الملل

سناتور سابق آمریکا: جنگ عراق و اوکراین تقصیر ما بود


یک سناتور سابق آمریکایی گفت که دست کم در دو جنگ عراق و اوکراین، ردپای دخالت آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها قابل مشاهده است.

- یک سناتور سابق آمریکایی گفت که دست کم در دو جنگ عراق و اوکراین، ردپای دخالت آمریکا در امور داخلی دیگر کشورها قابل مشاهده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ریچارد بلک ، سناتور سابق ایالت ویرجینیای آمریکا به خبرگزاری راشا تودی گفت که آمریکا با دخالت در امور داخلی کشورهای جهان در دست کم دو جنگ بزرگ، یعنی جنگ عراق و جنگ اوکراین، نقش داشته است.

او همچنین تصریح کرد که این دخالت خارجی در مناقشه های خارج از مرزهای آمریکا چیزی نیست که اکثر مردم آمریکا خواستارش باشند، اما ظاهرا دستگاه سیاست خارجه ایالات متحده دستور کار دیگری دارد که از خواست مردم این کشور ناشی نمی شود.

او آمریکا را مسئول هر دو مناقشه عراق و اوکراین دانست و گفت که واشنگتن از آن سوی کره زمین آمد و با اعمال قدرت نظامی، دولت عراق را سرنگون کرد و حالا هم با اوکراین همین کار را کرده است.

این سناتور سابق آمریکایی گفت که مناقشه اوکراین از آنجا آغاز شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در 2014 یک کودتای خونین در اوکراین به راه انداخت و ویکتور یانوکوویچ را که کاملا قانونی به قدرت رسیده بود، به زیر کشید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتور سابق آمریکا: جنگ عراق و اوکراین تقصیر ما بود

سناتور سابق آمریکا: جنگ عراق و اوکراین تقصیر ما بود