مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 11:052023-02-25سياسي

تولید واکسن کرونا که نتایج آن با واکسن های فایزر و مدرنا برابری می کند


یکی از شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به بومی سازی فناوری تولید واکسن کرونا مبتنی بر mRNA شده و کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی از امروز آغاز شد.

- یکی از شرکت های دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به بومی سازی فناوری تولید واکسن کرونا مبتنی بر mRNA شده و کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی از امروز آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر خدامی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان امروز در مراسم آغاز فاز کارآزمایی بالینی واکسن رناپ که در بیمارستان امام خمینی برگزار شد، گفت: پس از اینکه پاندمی کرونا دنیا را در نوردید، اتفاقات جدیدی در حوزه سلامت، اقتصاد و مسائل اجتماعی مربوط رخ داد و انتظار از متخصصان حوزه سلامت این بود که فرایندهای درمانی و پیشگیرانه ای منطبق با ویروس جدید را پیدا کنند.

در این زمینه یک پلتفرم یا سکوی دارویی جدید معرفی شد که تا پیش از این به حوزه بالینی نیامده بود و آن واکسن مبتنی بر mRNA نام داشت.

در آغاز دو شرکت معروف آمریکایی یعنی فایزر و مدرنا توانستند واکسن کرونا را مبتنی بر این پلتفرم دارویی تولید کنند.

وی افزود: بعد از این بود که ما در شرکت توانستیم این فناوری را بومی سازی کنیم و مراحل آزمایشی مختلف آن را طی کنیم، لذا تاثیرات واکسن های مبتنی بر mRNA را در فاز پیش بالینی آزمایش کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید واکسن کرونا که نتایج آن با واکسن های فایزر و مدرنا برابری می کند

تولید واکسن کرونا که نتایج آن با واکسن های فایزر و مدرنا برابری می کند