مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 10:202023-02-25فرهنگي

اسکار سینمای فرانسه به «شب دوازدهم» رسید


چهل و هشتمین دوره جوایز «سزار» موسوم به اسکار سینمای فرانسه برگزار شد و فیلم «شب دوازدهم» 6 جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگرانی را به خود اختصاص داد.

- چهل و هشتمین دوره جوایز سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه برگزار شد و فیلم شب دوازدهم 6 جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگرانی را به خود اختصاص داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ددلاین، در چهل و هشتمین دوره جوایز آکادمی فرانسه که شامگاه جمعه در پاریس برگزار شد، فیلم شب دوازدهم ساخته دومنیک مول که در 10 رشته نامزد دریافت جایزه بود در کنار جوایز بهترین فیلم و کارگردانی، جوایز بهترین بازیگر نوظهور مرد برای باستین بویون ، بازیگر نقش مکمل مرد برای بولی لانرز و همچنین جوایز بخش بهترین صدا و فیلمنامه اقتباسی را به خود اختصاص داد.

این فیلم در ماه می سال گذشته در بخش غیر رقابتی جشنواره کن رونمایی شد و داستان آن درباره کارآگاه جنایی است که درگیر پرونده پیچیده یک زن قربانی قتل در شهر کوچکی نزدیک به شهر گرنوبل در دامنه های آلپ فرانسه می شود.

اما کمدی بی گناه ساخته لویی گارل که با 11 نامزدی، پیشتاز این جوایز بود در نهایت جوایز بهترین فیلمنامه اصلی و همچنین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای نومی مرلانت به ارمغان آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکار سینمای فرانسه به «شب دوازدهم» رسید

اسکار سینمای فرانسه به «شب دوازدهم» رسید