مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 10:012023-02-25ورزشي

مثبت شدن دوپینگ وزنه بردار مدال آور المپیک توکیو


دوپینگ وزنه بردار مدال آور قزاقستان در بازی های المپیک توکیو مثبت اعلام شد.

- جی پلاس، ایگور سون، وزنه بردار قزاقستان به دلیل دوپینگ هشت سال از حضور در این رشته ورزشی محروم شد ولی مدال برنز خود را از بازی های المپیک 2020 توکیو حفظ خواهد کرد.

سون یکی از چهار وزنه بردار مردی است که از زمان رفتن روی سکو در توکیو تستش مثبت شده است و اولین نفری است که پرونده او بسته شده است.

سه نفر دیگر که همگی به طور موقت محروم شدند، آنتون پلیسنوی از گرجستان، زکاریاس بونات از جمهوری دومینیکن و لو شیائوجون از چین هستند.

فدراسیون وزنه برداری قزاقستان تاکید کرد که سون مدال برنز خود و جوایزی را که شامل 75000 دلار پرداخت نقدی و یک آپارتمان از طرف دولت است را حفظ خواهد کرد و این جوایز از او گرفته نمی شود.

سخنگوی وزارت ورزش قزاقستان نیز گفت که مدال المپیک سون پس گرفته نخواهد شد زیرا نمونه ای که از او در توکیو گرفته شد بدون مشکل بود.

سون، 24 ساله، که در دسته 61 کیلوگرم شرکت می کرد، پیش از این به دلیل مثبت بودن تست مثبت به خاطر ماده ممنوعه متاندینون در سال 2015 محروم شده بود.

سون تنها وزنه بردار مرد کشورش در توکیو بود و مانند زلفیا چینشانلو، ورزشکار زن قزاقستان در بازی های المپیک توکیو مدال برنز گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مثبت شدن دوپینگ وزنه بردار مدال آور المپیک توکیو

مثبت شدن دوپینگ وزنه بردار مدال آور المپیک توکیو