مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-25اقتصادي

گرانی نخ دست قالیبافان خوی را بست


رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالی بافان امتناع می کنند.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالی بافان امتناع می کنند.

تقی پورمحمودی در گفت و گو با ایسنا از گرانی و کمبود نخ و مواد اولیه برای تولید فرش دستباف خبر داد و گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالی بافان امتناع می کنند و قیمت ها را هر روز بالا می برند و این موجب فشار مضاعف به قالی بافان این صنعت شده است.

وی همکاری نکردن بانک های عامل برای پرداخت وام به قالی بافان را از دیگر مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت : بانک های عامل از پرداخت وام به این قشرامتناع نموده و در حال حاضر اتحادیه بخاطر همکاری نکردن بانک ها نمی تواند وام های ضروری برای قالی بافان پرداخت کند.

پورمحمودی تعداد قالیبافان بیمه شده را فقط 2802 نفر اعلام کرد و گفت : متاسفانه از سال 92 بیمه تامین اجتماعی قالی بافان قطع شده است و مسئولین تامین اجتماعی اعلام می کنند بودجه ندارند و چندین بار در این خصوص نامه نگاری شده و وعده هایی داده شد اما تاکنون عملی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی نخ دست قالیبافان خوی را بست

گرانی نخ دست قالیبافان خوی را بست