مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 07:152023-02-25بين الملل

بروز علائم غیرعادی در ساکنان محل حادثه قطار مواد سمی


مردم شهرک ایست پالستاین در ایالت اوهایو آمریکا می گویند از زمان خروج قطار حامل مواد شیمیایی خطرناک و انتشار مواد سمی مضر، دچار علائم غیرعادی از جمله مشکلات تنفسی و سوزش چشم شده اند اما هیچیک از مسئولان محلی پاسخگو نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از نشریه گاردین، پس از خروج این قطار از خط آهن، مسئولان تانکرهای حامل مواد شیمیایی را آتش زدند تا از نشت مواد سمی به محیط زیست جلوگیری کنند ولی ترکیباتی مانند دیوکسین ها، هیدروکربن های چند حلقه ای سرطان زا و سایر مواد شیمیایی حاوی وینیل کلرید که برخی از آنها بسیار سمی هستند و در محیط زیست باقی می مانند و در دراز مدت می توانند تهدیدی برای سلامتی منطقه باشند و با جریان هوا جابجا شوند، در هوا انتشار یافتند.

با وجود درخواست های فزاینده پژوهشگران محیط زیست و حتی چند سناتور ایالتی، اداره حفاظت محیط زیست اوهایو با هرگونه آزمایش شناسایی دیوکسین و دیگر مواد شیمیایی خطرناک مخالفت می کند.

مسئولان اداره حفاظت محیط زیست اوهایو می گویند میزان انتشار مواد آلاینده و خطرناک در حدی نیست که سلامتی ساکنان محلی را تهدید کند.

ولی منتقدان می گویند به علت گران و دشوار بودن آزمایشات و فرایند شناسایی این مواد آلاینده، مسئولان محلی از این کار طفره می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز علائم غیرعادی در ساکنان محل حادثه قطار مواد سمی

بروز علائم غیرعادی در ساکنان محل حادثه قطار مواد سمی