مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اسفند 1401 ساعت 00:502023-02-24اقتصادي

توسعه کهگیلویه و بویراحمد بر محور بومگردی/ ظرفیتی که مغفول ماند


یاسوج_ راه توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از بومگردی عبور می کند اما این صنعت در استانی که جاذبه های عشایری و روستایی بی شماری دارد، مغفول مانده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها_ پژمان امیدی: زیست بوم در هر جامعه یک ظرفیت محسوب شده که چندین شاکله از بافت اجتماع محور را در خود جای داده است.

تلفیق زیست بوم ها با فعالیت های روزمره در ساختارهای هر جامعه می تواند جذابیت های مختلفی از سبک زندگی ها، مدل های رفتاری، الگوهای فردی و اجتماعی را نمایش بگذارد.

روزگاری زیست بوم ها با تکیه بر نگاه جزیره ای محفلی برای فرد و فردیت بوده که به مرور زمان ساختاری اجتماعی و فرا فردی به خود گرفته است.

در کشور ما نیز تنوع اقوام بیانگر وجود زیست بوم هایی است که هر کدام هزار داستان جذاب و مردم محور را در قلب خود جای داده است.

ظرفیتی که مغفول ماند اما در این میان نگاه های توسعه اقتصاد محور تفکری هدفمند را بر روی زیست بوم ها داشته که در کشور ما این مهم با نگاهی کمرنگ تر و ریتمی کند تر در حال توسعه است.

اقتصاد بوم محور مسئله دیگری است که می تواند یک جریان گیرای اجتماعی را با کارکردهای توریسم محور شکل بدهد.

بوم گردی این روزها در بسیاری از استان های کشور به ظرفیتی برای تولید ثروت، معرفی ساختارهای اجتماعی محل محور، کارکردهای جوامع و در نهایت ابزاری پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کهگیلویه و بویراحمد بر محور بومگردی/ ظرفیتی که مغفول ماند

توسعه کهگیلویه و بویراحمد بر محور بومگردی/ ظرفیتی که مغفول ماند