مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 11:302023-02-24پزشكي

مسلح شدن کشور به ابزار قدرتمند برای مبارزه بی پایان با بیماری های نوظهور


درمان جدید مبتنی بر mRNA به بشریت ابزار قدرتمندی را هدیه کرده است که می تواند بسیاری از بیماری های ویروسی را از ما دور کند و این همان فناوری است که محققان یکی از شرکت های دانش بنیان، - درمان جدید مبتنی بر mRNA به بشریت ابزار قدرتمندی را هدیه کرده است که می تواند بسیاری از بیماری های ویروسی را از ما دور کند و این همان فناوری است که محققان یکی از شرکت های دانش بنیان، واکسن کووید-19 را به تولید رسانده و با مجوز سازمان غذا و دارو وارد فاز بالینی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واکسن، یک فرآورده زیستی است که در برابر یک بیماری میکروبی مشخص، ایمنی فعال اکتسابی تولید می کند.

در گذشته تولید یک واکسن به یک دهه زمان نیاز داشت، ولی واکسن کووید-19 زمان تولید را برای استفاده اضطرار به کمتر از یک سال کاهش داد و راز این کاهش زمان فناوری mRNA است که در چند دهه گذشته محققان برای توسعه آن تلاش کردند.

این درمان جدید مبتنی بر mRNA با استفاده از اجزای سلولی بدن ما است که با ایجاد یک واکنش ایمنی، از بدن در برابر ویروس ها محافظت می کند و حتی قادر است در آینده بیماری های نوظهوری را با همان سرعتی که به ما سرایت می کنند، از ما دور کند.

عامل اصلی واکسن mRNA در اسم آن یعنی mRNA یا RNA پیام رسان نهفته است؛ توالی یک مولکول 5 رشته ای RNA که توالی ژنتیکی یک ژن را نسخه برداری و آنها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسلح شدن کشور به ابزار قدرتمند برای مبارزه بی پایان با بیماری های نوظهور

مسلح شدن کشور به ابزار قدرتمند برای مبارزه بی پایان با بیماری های نوظهور