مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 اسفند 1401 ساعت 10:052023-02-24فرهنگي

«ادبیات و انقلاب» منتشر شد/تاثیر کمونیسم بر رمان نویسان قرن بیستم


نشر نیلوفر نخستین چاپ کتاب «ادبیات و انقلاب: نویسندگان روس، آلمان و از آسیا تا آمریکا» نوشته یورگن روله را با ترجمه علی اصغر حداد منتشر کرد.

- نشر نیلوفر نخستین چاپ کتاب ادبیات و انقلاب: نویسندگان روس، آلمان و از آسیا تا آمریکا نوشته یورگن روله را با ترجمه علی اصغر حداد منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب ادبیات و انقلاب: نویسندگان روس، آلمان و از آسیا تا آمریکا نوشته یورگن روله به تازگی با ترجمه علی اصغر حداد در 848 صفحه و بهای 425 هزار تومان توسط نشر نیلوفر منتشر شده است.

این ترجمه پیشتر در نشر نی به سال 1393 منتشر شده بود که گویا امتیاز انتشار آن به نیشر نیلوفر واگذار شده است.

روله در این کتاب به تأثیر کمونیسم بر کامو، سارتر، ژید، مالرو، الوار، سلین و آراگون، و همچنین بر نویسندگان ایتالیایی: سیلونه، پاوزه، مالاپارته، موراویا و کارلو لِوی می پردازد؛ سپس می رسد به بازی های پیچیده بعضی از نویسندگان امریکایی مانند: دوس پاسوس، آپتون سینکلر، اشتاین بک و همینگوی با مارکسیسم و رؤیای کمونیسم.

دو فصل آخر را روله به دو مرتد شورشگر در اردوگاه ادبیات مارکسیستی اختصاص می دهد و درباره کتاب کوستلر خورشید گرفتگی و کتاب اورول 1984 و خاطرات ندامت آمیز آندره ژید و اسپندر بحث می کند، و سرانجام به ثبت واقعه شورش نویسندگان جوان لهستانی و مجار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ادبیات و انقلاب» منتشر شد/تاثیر کمونیسم بر رمان نویسان قرن بیستم

«ادبیات و انقلاب» منتشر شد/تاثیر کمونیسم بر رمان نویسان قرن بیستم