مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 17:552023-02-23سياسي

پاسداری که بی سر به محضر دلدار شتافت / از مجاهدت های خالصانه تا پر کشیدن در طلاییه


پاسدار شهید کاظم دهقان از بزرگمردان مخلصی بود که پیروی از خط پیر خمین را سرلوحه زندگی خویش قرار داد و با حضور در سرزمین های نبرد و حماسه، بی سر به محضر دلدار شتافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان کوار، شهید کاظم دهقان در سال 1333 در روستای دهشیب از توابع دهستان فرمشکان دیده به جهان گشود؛ در دامان مادری مهربان و پدری زحمتکش و کشاورز پرورش یافت و در دامنه کوه سپیدار و خانواده ای که به ائمه اطهار(س) ارادت داشتند، رشد و نمو یافت.

دوران ابتدایی را در روستای محل سکونت، توسط سپاه دانش که آن زمان رونق داشت، گذراند و در ادامه با گشایش اولین آموزشگاه فنی حرفه ای در کارخانه قند کوار به عنوان اولین دوره دانش آموزان فنی حرفه ای آنجا به تحصیل در رشته مکانیک مشغول شد که مکان آن به هنرستان شهید غفاری تغییر یافت.

شهید دهقان در سال 1355 موفق به گرفتن دیپلم شد و سپس به خدمت سربازی رفت و دوران سربازی خود را در خرم آباد و مرند گذراند.

وی در راهپیمایی های پیروزی انقلاب اسلامی همگام با موج انقلابی مردم حضور فعالی داشت و اواخر سال 58 بود که سنت نیکوی ازدواج را محترم شمرد و با ازدواج با دخترعمویش،  این سنت نبوی را برپا داشت.

وقتی آهنگ حضور در جبهه ها به فرمان امام امت در میهن پیچید، عزم حضور در میدان نبرد کرد و در سال60 به مدت سه ماه به عنوان بسیجی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسداری که بی سر به محضر دلدار شتافت / از مجاهدت های خالصانه تا پر کشیدن در طلاییه

پاسداری که بی سر به محضر دلدار شتافت / از مجاهدت های خالصانه تا پر کشیدن در طلاییه