مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 17:002023-02-23اجتماعي

دانش آموزان گنبدی میراث بانان تاریخ و تمدن می شوند


مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش اجرای طرح پیشنهادی «آموزش و تربیت میراث بانان ویژه دانش آموزان ابتدایی» از سال آینده در گنبدکاووس آغاز می شود.

- گنبدکاووس- مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش اجرای طرح پیشنهادی آموزش و تربیت میراث بانان ویژه دانش آموزان ابتدایی از سال آینده در گنبدکاووس آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالمجید نورتقانی بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با طرح پیشنهادی آموزش و تربیت میراث بانان ویژه دانش آموزان ابتدایی در قالب دوره های 40 ساعته به ظرفیت هر دوره 15 نفر خبر موافقت کرده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس افزود: بعد از طرح این موضوع با مدیرکل میراث فرهنگی استان، امیدواریم این طرح از سال آینده اجرایی شود.

وی ادامه داد: آشنای نسل پایه با حوزه تمدنی دشت گرگان از برج قابوس تا شهر تاریخی جرجان از جمله اهداف ترسیم شده برای این طرح آموزشی در استان گلستان است.

گفتنی است، برج قابوس، بلندترین برج آجری جهان و مقبره قابوس بن وشمگیر، بنایی بازمانده از سده چهارم هجری قمری است که بر فراز تپه ای خاکی در مرکز شهر گنبدکاووس بنا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموزان گنبدی میراث بانان تاریخ و تمدن می شوند

دانش آموزان گنبدی میراث بانان تاریخ و تمدن می شوند