مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 15:152023-02-23اقتصادي

یک پنجم کشنده های باری تولید داخل است


مطالعات مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد تا پایان سال 1400، از میان 571 دستگاه کشنده باری فقط 112 مورد در ایران تولید یا بازسازی شده و در بخش مسافری، - مطالعات مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد تا پایان سال 1400، از میان 571 دستگاه کشنده باری فقط 112 مورد در ایران تولید یا بازسازی شده و در بخش مسافری، از میان 150 دستگاه از نوع زیمنس آلمان، 120 مورد از سوی یک شرکت داخلی در ایران ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صنایع تولید و تعمیر ناوگان ریلی در ایران از اجزای مهم و کلیدی حمل ونقل ریلی هستند و می توانند در صورت ارتقای جدی فناوری های مورد استفاده فعلی که با دانش فنی روز فاصله دارد، علاوه بر نیاز داخلی، در تامین ناوگان ریلی کشورهای منطقه و همسایه، حضور چشمگیری داشته باشند.

7 وضعیت تولید کشنده در ایران رشد سالیانه بازار ریلی کشورهای غرب آسیا و نیز کشورهای آفریقایی و برنامه توسعه خطوط و ناوگان ریلی در کشورهایی مانند عراق و پاکستان نشان دهنده وجود بازار مناسبی در اطراف ایران است.

اما این ظرفیت رونق اقتصادی مغفول مانده و نیازمند حمایت و همراهی مراجع ذی ربط در هدایت و فعال کردن بستر لازم برای شکل گیری فضای رقابت و احداث و تکمیل صنایع بزرگ ریلی در کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پنجم کشنده های باری تولید داخل است

یک پنجم کشنده های باری تولید داخل است