مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 13:202023-02-23سياسي

حجاب امری سیاسی شده است


یک عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه حوادث اخیر موجب شد، درصد جنبه سیاسی_اعتراضی بی حجابی خیلی بالا برود، گفت: برخی با قشری گرایی افراطی و ناتوانی در درک روح اسلام، در اصلی- فرعی کردن مسائل دینی، دچار خطاهای بزرگی می شوند.

رضا غلامی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه هر قدر نظام بر روی حجاب به عنوان خط قرمز سیاسی خود اصرار کند و تعصب به خرج دهد، طبیعی است که بی حجابی بیشتر جنبه سیاسی_اعتراضی به خود می گیرد و الان هم تا حد زیادی اینگونه است، اظهار کرد: ارتباط مستقیمی بین حجاب و سرمایه اجتماعی وجود ندارد اما حوادث اخیر موجب شد، درصد جنبه سیاسی_اعتراضی بی حجابی خیلی بالا برود.

وی ادامه داد: امروز حجاب با رفتارهای نسنجیده و غلط برخی از عناصر درون حاکمیت، و عملیات روانی رسانه های ضد انقلاب، به یک امر سیاسی تبدیل شده است و تنها راه کاستن از دُز سیاسی شدن حجاب، تصحیح رفتار حاکمیت با پدیده حجاب، کنار گذاشتن رفتارهای پلیسی و خشن در این عرصه و تکیه بر اقناع عقلی مردم درباره حجاب، و وارد کردن طبیعی و فرهنگی حجاب در عمق سبک زندگی جوانان است.

  این پژوهشگر مطالعات فرهنگی افزود: بعضی افراد درک درستی از واقعیت های اجتماعی و به ویژه تحولاتی که در سبک زندگی نوجوانان و جوانان بوجود آمده ندارند، از طرف دیگر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب امری سیاسی شده است

حجاب امری سیاسی شده است