مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 13:052023-02-23بين الملل

بوگدانف از تلاش مسکو برای عادی سازی روابط ترکیه و سوریه گفت


معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو در اینکه حضور نظامیان ترکیه در سوریه دارای «ماهیت موقت» است تردیدی ندارد و روسیه برای عادی سازی روابط آنکارا و دمشق تلاش می کند.

- معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو در اینکه حضور نظامیان ترکیه در سوریه دارای ماهیت موقت است تردیدی ندارد و روسیه برای عادی سازی روابط آنکارا و دمشق تلاش می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، میخاییل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت، در خصوص حضور نیروهای ترکیه در سوریه تردیدی وجود ندارد که ماهیت آن موقتی است.

طرف ترکیه ای آن را به صراحت در بالاترین سطح اعلام و بر پایبندی خود به حاکمیت سوریه، وحدت و یکپارچگی خاک آن تاکید کرده است و این رویکرد در برخی از اسناد روسیه و ترکیه و بیانیه مشترک ترویکای آستانه ثبت شده است.

بوگدانف تصریح کرد: اختلافات میان دمشق و آنکارا قابل گذشت است و ما کمک به دو طرف را برای ایجاد راهکارهای مورد قبول نزد آنها جهت عادی سازی روابط میان دو کشور و احیای روابط حسن همجواری میان سوریه و ترکیه ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سوریه و ترکیه به زودی قادر به احیای روابط دیپلماتیک میان خود هستند یا خیر، گفت، این یکی از اهداف ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوگدانف از تلاش مسکو برای عادی سازی روابط ترکیه و سوریه گفت

بوگدانف از تلاش مسکو برای عادی سازی روابط ترکیه و سوریه گفت