مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 12:352023-02-23سياسي

پرورش 10 هزار جوجه در هر دوره اصلاح نژادی مرغ بومی یزد


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی یزد از پرورش 10 هزار قطعه جوجه در هر دوره ایستگاه اصلاح نژادی مرغ بومی در این استان خبر داد و گفت: یزد جزو استانهای پیشرو در تولید جوجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، حسین محمدزاده ظهر امروز در کارگاه آموزشی تغییر رویکرد روند اصلاح نژادی مرغ بومی با حضور مسئولان مراکز اصلاح نژادی مرغ بومی کشور و مسئولان ستادی برگزار شد، اظهار کرد: ایستگاه اصلاح نژاد مرغ بومی استان یزد هم اکنون در هر دوره، پرورش تعداد 10 هزار قطعه جوجه ریزی انجام می دهد که از این تعداد در پایان دوره با انتخاب هزار قطعه مرغ و تعداد 100 قطعه خروس با ژنتیک مناسب، نسل جدید را ایجاد می کند.

وی افزود: از این ایستگاه در سال حدود 600 هزار قطعه جوجه اصلاح نژاد شده در اختیار واحد های تکثیری، تولیدی و روستاییان در راستای تولید بهتر و افزایش درامد و اشتغال زایی قرار می گیرد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در حال حاضر مرغ بومی موجود در ایستگاه اصلاح نژاد استان نسل 19 بوده که نسبت به گله اولیه دارای بازدهی و تولید بالاتری است و می توان گفت که نسل امروزی به طور متوسط تعداد 210 عدد تخم در دوره می گذارند در حالی که نسل اولیه این توده نژاد 50 عدد تخم در دوره تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرورش 10 هزار جوجه در هر دوره اصلاح نژادی مرغ بومی یزد

پرورش 10 هزار جوجه در هر دوره اصلاح نژادی مرغ بومی یزد