مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 11:202023-02-23اقتصادي

افزایش تا 20 درصدی مصرف آب اصفهان در ایام خانه تکانی


سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: مصرف آب در اصفهان در ایام خانه تکانی بین پنج تا 20 درصد افزایش می یابد و در پیک مصرف روزهای پایانی سال تا 2.

- 5 مترمکعب بر ثانیه کمبود آب داریم.

مجید مختاری در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اینک میزان ورودی آب به سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ 10 هزار و 800 لیتر بر ثانیه و خروجی آن 10 هزار و 500 لیتر بر ثانیه است، اظهار داشت: طرح آبرسانی اصفهان بزرگ، 59 شهر و 380 روستای استان را تحت پوشش دارد و آب شرب و بهداشت جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و 400 هزار نفر را تأمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان هایی که در محدوده طرح سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ نیستند از منابع محلی که همان چاه های آب است، استفاده می کنند که 41 شهر و 569 روستا با جمعیتی حدود 530 هزار نفر هستند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر به 330 روستای این استان آبرسانی سیار می شود، افزود: در ایام پایانی سال و بویژه بین روزهای 25 تا 29 اسفند هرسال پیک مصرف آب را در استان و شهر اصفهان شاهد هستیم؛ زمانیکه از پیک مصرف آب صحبت می کنیم مردم یاد تابستان می افتند در حالی که این گونه نیست و در چهار- پنج روز آخر سال به دلیل خانه تکانی مصرف آب حتی در برخی موارد از روزهای گرم تابستان نیز بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تا 20 درصدی مصرف آب اصفهان در ایام خانه تکانی

افزایش تا 20 درصدی مصرف آب اصفهان در ایام خانه تکانی