مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-23بين الملل

آمریکا: احیای برجام در آینده نزدیک دشوار است


ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درحالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم سیاسی واشنگتن است، گفت که احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در آینده نزدیک به سختی امکان پذیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا، پرایس روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست خبری با رسانه های جمعی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد احتمال از سرگیری مذاکرات وین برای احیای برجام، گفت: کماکان پرونده احیای توافق هسته ای ایران خارج از دستور کار ما می باشد.

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که دولت دونالد ترامپ رییس جمهور جنجالی سابق ایالات متحده آمریکا روز 18 اردیبهشت 1397 با خروج یکجانبه از این توافقنامه بین المللی چندجانبه، تحریم های ظالمانه کاخ سفید را علیه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به اجرا گذاشت.

از آن زمان، کاخ سفید با جوسازی مسموم علیه تهران ادعا می کند که ایران باید به برجام بازگردد و به تعهدات خود عمل کند، بدون آنکه اشاره ای به لغو تحریم های گسترده واشنگتن علیه تهران داشته باشد.

ایران پس از امضای برجام در سال 1394 با هدف لغو تحریم های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله همواره در گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: احیای برجام در آینده نزدیک دشوار است

آمریکا: احیای برجام در آینده نزدیک دشوار است