مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اسفند 1401 ساعت 09:502023-02-23اقتصادي

کاهش 28 درصدی میزان ورودی آب به مخزن سد ستارخان اهر


با توجه به کاهش بارندگی ها، میزان ورودی آب به مخزن سد ستارخان کاهش 28 درصدی داشته و این مهم زنگ خطر بحران کم آبی در شهرستان اهر را به صدا درآورده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر، گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها، میزان ورودی آب به مخزن سد ستارخان کاهش 28 درصدی داشته و این مهم زنگ خطر بحران کم آبی در شهرستان اهر را به صدا درآورده است.

ابوالفضل غنی زاده، پنجشنبه چهارم اسفندماه، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر، با اشاره به این که وخیم ترین وضعیت کاهش منابع آبی در بین سدهای آذربایجان شرقی، مربوط به سد ستارخان شهرستان اهر است خاطرنشان کرد: این شهرستان در زمینه خشک سالی و کاهش منابع آبی در بین شهرستان های آذربایجان شرقی رتبه نخست را دارد.

وی از کاهش 50 درصدی منابع آبی سد ستارخان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طبق گزارش امور آب، در مخزن سد ستارخان تنها 5 میلیون مترمکعب آب قابل استفاده وجود دارد.

غنی زاده، با انتقاد از ترمیم نشدن خط انتقال آب از سد ستارخان به تصفیه خانه آب شرب خاطرنشان کرد: میزان هدررفت در این خط 2 میلیون مترمکعب اعلام شده که واقعاً نگران کننده است و باید شرکت آب و فاضلاب برای جلوگیری از تلفات منابع آبی در شبکه آب رسانی شهر و از سد ستارخان تا تصفیه خانه آب شرب برنامه ریزی و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 28 درصدی میزان ورودی آب به مخزن سد ستارخان اهر

کاهش 28 درصدی میزان ورودی آب به مخزن سد ستارخان اهر