مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 21:002023-02-22اقتصادي

دسترسی بیشتر دهک های پایین جامعه به تسهیلات بانکی معطوف


معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد گفت: در دولت سیزدهم، برای اولین بار، جهت گیری تسهیلات نظام بانکی معطوف به دهک های پایین جامعه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شادا، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد: طی سخنانی در گردهمایی سراسری مدیران کل استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب اظهار داشت: چنین اتفاقی نه در مقایسه با دولت های پیشین، که در تاریخ بانکداری کشور بی نظیر است، این در حالی است که تا پیش از این، بیش از 90 درصد تسهیلات بانکی به دهک های بالای جامعه اعطا می شد.

سید عباس حسینی اعلام کرد: در حدود یک سال و نیم اخیر، بیش از سه هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط نظام بانکی، پرداخت شده که 16 درصد آن به دهک های یک تا پنج بود، در حالی که در دولت قبل، این رقم حداکثر به حدود هشت درصد می رسید.

وی با اعلام افزایش سرمایه نظام بانکی به میزان 103 هزار میلیارد تومان از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم تاکنون، عنوان داشت: این اتفاق بی نظیر که توان تسهیلات دهی بانک های کشور را به میزان چشمگیری برای سال 1402 افزایش می دهد، با وجود همه محدودیت های دولت و با دست خالی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، به وقوع پیوسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی بیشتر دهک های پایین جامعه به تسهیلات بانکی معطوف

دسترسی بیشتر دهک های پایین جامعه به تسهیلات بانکی معطوف