مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 20:102023-02-22اقتصادي

آغاز تولید 2.5 میلیون اصله نهال در استان قزوین


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: سهم قزوین در طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور 10 میلیون اصله نهال بوده که تولید 2 میلیون و 500 هزار اصله نهال آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن قاسم زاده بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی در دیدار با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: بر اساس زمان بندی صورت گرفته هرساله باید 2 میلیون و 500 هزار اصله نهال تولید شود و ظرف مدت چهار سال 10 میلیون اصله نهال تولید کنیم.

وی اضافه کرد: کاشت مردمی یک میلیارد اصله درخت به دستور رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در کشور آغاز شده و اکنون تولید نهال های با همکاری و مشارکت اجتماعی گسترده آغاز شده است.

قاسم زاده تصریح کرد: سپاه استان، هلال احمر، آموزش و پرورش، دانش آموزان، بسیج خواهران، سازمان های مردم نهاد و زنان روستایی در طرح تولید این تعداد نهال پای کار آمده و همکاری می کنند.

این مسئول تاکید کرد: تولید نهال از 45 روز پیش تاکنون آغاز شده و قرار شده 500 هزار نهال گلدانی توسط سپاه استان و 20 هزار اصله توسط زنان روستایی اردبیلک تولید شود.

به گفته قاسم زاده اداره کل حفاظت محیط زیست استان هماهنگ کرده سهم 10 درصدی شرکت ها برای کاشت درختان در قالب این طرح گنجانده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تولید 2.5 میلیون اصله نهال در استان قزوین

آغاز تولید 2.5 میلیون اصله نهال در استان قزوین