مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 16:552023-02-22اقتصادي

خراسان جنوبی جولانگاه قاچاقچیان چوب/ تیشه بر ریشه درختان چندصدساله!


قاچاق چوب فقط مربوط به نقطه خاصی از خراسان جنوبی نمی شود بلکه همه نقاط استان را در بر می گیرد و قاچاقچیان نیز با رصد نقاط مختلف در پی قطع درختان و خریدن چوب آن با قیمت های بسیار اندک از کشاورزان هستند.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ قهر 22 ساله طبیعت در خراسان جنوبی سبب شد تا بیشتر درختان مثمر و غیر مثمر به واسطه تشنگی از پا درآیند و یا تنه آنها لانه حشرات و کرم های چوبخوار شود و یا اینکه گردن به تیغ اره های چوب بری بدهند تا آفات آن ها به دیگر درختان سرایت نکند.

همین خشک شدن دسترنج گذشتگان و کشاورزان عصر حاضر در خراسان جنوبی جولان را برای قاچاقچیان چوب در این استان ضربه خورده از خشکسالی های دو دهه ای بیش از پیش فراهم کرد، اگر به هر آبادی از خراسان جنوبی در هر فصلی سر بزنی صدای گوش خراش اره های چوب بری به گوش می رسد که در حال قطع درختان سروقامتی هستند که زمانی سایه سار روستاییان و مایه سرسبزی این نقاط بودند اما حالا آتش خشکسالی آن ها را به تلی از خاکستر مبدل کرده است.

خشکی این درختان سبب شده تا همه فصول خراسان جنوبی گویی زمستان است و درختان هم سبکبال به خواب زمستانی رفته اند.

قاچاق چوب در تمام نقاط استان قاچاق چوب فقط مربوط به نقطه خاصی از خراسان جنوبی نمی شود بلکه همه نقاط استان را درگیر خودش کرده است، قاچاقچیان با رصد نقاط مخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان جنوبی جولانگاه قاچاقچیان چوب/ تیشه بر ریشه درختان چندصدساله!

خراسان جنوبی جولانگاه قاچاقچیان چوب/ تیشه بر ریشه درختان چندصدساله!