مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اسفند 1401 ساعت 14:402023-02-22سياسي

پیشرفت های فناوری در کشور باید برای مردم ملموس شود


استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه پیشرفت های فناوری در کشور باید برای مردم ملموس شود، راه فقرزدایی را توام کردن با رشد اقتصادی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی دوستی ظهر چهارشنبه در اولین رویداد محور امید با تأکید بر اینکه توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از ضرورت های کشور به شمار می آید، اظهارداشت: حکم عقل و امر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاب می کند که تمام توان خود را برای دانش بنیان کردن و فناورانه کردن حوزه های مختلف کشور به کار بگیریم و در این حوزه بیش از پیش تمرکز داشته باشیم.

استاندار هرمزگان، بیان کرد: کل مجموع هیدروکربن های های ایران، به حدود 350 هزار بشکه می رسد که اگر هر بشکه را به 60 دلار قیمت گذاری کنیم به ارزشی حدود 21 هزار میلیارد دلار دست پیدا خواهیم کرد، این در حالی است که تولید ناخالص ملی یک سال یکی از کشورهایدبرجسته س اقتصادی بیش از 23 هزار میلیارد دلار است، بدین معنا که دارایی های نفتی ما که حاصل میلیاردها سال فعل و انفعالات است کمتر از تولید ناخالص داخلی یک کشور است بنابراین ناگزیر هستیم که با برنامه های ویژه ای درآمدهای خور را افزایش دهیم.

دوستی تاکیدکرد: راه ایجاد درآمد و ثروت برای کشور، ایجاد ارزش افزوده است و این امر با ورود فناوری های نو و اقدامات دانش بنیان میسر خواهد بود چرا که ما در قبال آیندگان خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت های فناوری در کشور باید برای مردم ملموس شود

پیشرفت های فناوری در کشور باید برای مردم ملموس شود